Handelsbetingelser

Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms. Tilbuddet gælder dog kun i en begrænset periode, eller indtil varen er udsolgt.

 

Betaling

Køb foretaget på www.stofbleshoppen.dk

Betalingen kan foretages med følgende udstedte betalingsmetoder: Dankort, VISA / Dankort, VISA, MasterCard, Paypal og Visa Elektron. Der betales ikke kortgebyr på hjemmesiden. Du kan også betale med Dankort via MobilePay.

For at handle på www.stofbleshoppen.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

  

Annullering af bestilling

Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse/faktura fra Stofbleshoppen, og din ordre endnu ikke er blevet udført af Stofbleshoppen, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice. Hvis varerne er pakket/afsendt af Stofbleshoppen, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Kontakt kundeservice via formularen her.

  

Leveringstid

Leveringstiden er 1-4 arbejdsdage på normale lagervarer.

Leveringstiden kan variere for varer, der ikke er almindelige lagervarer

 

Levering og omkostninger

Lette forsendelser leveres med PostNord, DAO eller GLS. Tunge forsendelser leveres med speditør. Forsendelser med speditør leveres i jordplanen. Som hovedregel foretages ingen forsendelser uden kvittering for modtagelse med underskrift. Leverancer, der på købers anmodning foretages uden kvittering, sker på købers eget ansvar i tilfælde af eventuelle mangler og skader.

Vi forbeholder os derfor ret til at rette eventuelle fejl, unøjagtigheder eller udeladelser til enhver tid og til at ændre eller opdatere oplysninger uden forudgående varsel. Vi forbeholder os ret til at nægte at udføre en ordre, som du måtte have afgivet, baseret på oplysninger fra tjenesten, der er mangelfulde eller indeholder unøjagtigheder, herunder og uden begrænsning; fejl, unøjagtigheder eller forældede oplysninger om pris, forsendelse, betalingsbetingelser eller returbetingelser.

 

Track & trace

Når vi sender din ordre, modtager du en e-mail, hvor du kan følge din pakke fra os til det leveringssted, du har valgt, da du afgav din ordre. Med undtagelse af varer, der er markeret som

  

Forsendelsesomkostninger

Forsendelsesomkostningerne lægges til ordren, medmindre der er gratis forsendelsestilbud i en given periode. Gratis levering gælder kun inden for Danmarks grænser.

 

Levering til Grønland og Færøerne

Ordrer under 20 kg sendes normalt med PostNord. Her kan du vælge, om forsendelsen skal sendes med fly eller post. Forsendelsesomkostningerne vil være angivet på din ordre, og der vil ikke blive opkrævet yderligere omkostninger. Varer der er mængdevarer / særligt uhåndterbare varer og under 20 kg. vil kun blive sendt med skib, den ønskede vare er under denne kategori, vil den fremgå i shoppen Kurv, under forsendelse.

Ordrer på over 20 kg sendes med skib med Royal Arctic Line til Grønland og med Faroe Ship til Færøerne. På disse ordrer vil der blive opkrævet et ekspeditionsgebyr, som dækker vores håndtering og transport af varerne til speditøren/den danske havn, beløbet kan variere alt efter de bestilte varer og vil fremgå af ordren når "land" er ændret. Den ekstra transport (+ eventuelle toldomkostninger) fra dansk havn til Grønland/Færøerne, afregner du direkte med speditøren og er ikke kendt af Stofbleshoppen.

 

Kvittering

Kvitteringen er det sidste skridt i købsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Du vil også modtage en kvittering, når du har afgivet din bestilling. Der vil blive vedlagt en følgeseddel til forsendelsen, og din faktura vil blive sendt pr. e-mail. Fakturaen skal medbringes i tilfælde af ombytning, returnering eller en eventuel reklamation.

 

Fortrydelsesret

Du kan fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage uden begrundelse. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget dine varer. Hvis du returnerer din vare til os, skal du senest 14 dage efter modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at kontakte kundeservice via formularen her. I din besked skal du gøre det klart for os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Særlige varer eller specialvarer kan ikke annulleres, da de ikke er standardvarer på lager

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen for den vare, som vi har modtaget fra dig, men ikke leveringsomkostningerne. Refusionen vil blive foretaget uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din returnerede vare. Vi udfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og for det samme betalingskort, som du brugte til dit køb.

 

 

Returner

Hvis du allerede har modtaget varerne, kan du sende dem tilbage til Stofbleshoppen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Det er vigtigt, at forsendelsen er forsynet med porto, som du selv skal betale for. Du bærer risikoen for varen fra det tidspunkt, hvor varen leveres.

 

Du kan fortryde dit køb / returnere en vare ved at:

Afvise modtagelse af varen / ikke afhente en forsendelse

Send varen tilbage til Stofbleshoppen

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Ret til at klage over fejl og forsømmelser

Når du handler på www.stofblebutikken.dk. Som forbruger har du naturligvis 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et nedslag i prisen, alt efter den konkrete situation. Hvis du opdager en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du kontakte Stofbleshoppen hurtigst muligt og inden for en rimelig frist og forklare, hvori fejlen eller manglen består. For at en reklamation kan godkendes, er det naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af forkert brug af produktet eller anden skadelig adfærd. Husk at varen altid skal sendes tilbage i korrekt emballage og vedlæg venligst en kopi af faktura/kvittering, samt en beskrivelse af fejlen/manglen ved varen.

 

Begrænsning om videresalg

Når du køber varer på www.stofbleshoppen.dk, bekræfter du, at du ikke køber med henblik på videresalg. Dette Forbudgælder både i B2B- og B2C-sager. Hvis du handler som erhvervsdrivende, vil der altid være en mængdebegrænsning, der svarer til det, vi kan levere.

 

Klager og mangler

Ved leveringen skal køberen straks foretage en undersøgelse af det solgte, som er nødvendig for en korrekt erhvervsmæssig anvendelse. Hvis køberen ønsker at gøre en mangel gældende, skal køberen straks underrette sælgeren herom. Hvis køberen har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køberen ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage en ny levering. Hvis sælger anmoder herom, skal køber straks efter reklamationen på købers regning og risiko returnere den angiveligt defekte vare til sælger. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angiveligt defekte del.

 

Intellektuel ejendomsret

Enhver levering af produkter sker med respekt for de pågældende producenters intellektuelle ejendomsrettigheder, og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.

  

Forbehold af ejendomsret

Sælger forbeholder sig ejendomsretten til de leverede varer, indtil hele købsprisen, herunder leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger, er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og fri for skader, indtil hele købsprisen er betalt.

  

Politik for personoplysninger

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf. nr. og e-mail-adresse. Vi registrerer og videregiver de personlige oplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos stofblusbutikken og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder også med en række andre virksomheder, der opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige for www.stofbleshoppen.dk er stofblusbutikken. Du har ret til at blive informeret om, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine personoplysninger, hvis du anmoder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine oplysninger ikke længere er nødvendige for det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine personoplysninger behandles i strid med loven. Du kan skrive til os her.

 

Lov om forbrugeraftaler

Din bestilling og dit køb i stofblush-butikken via internettet er underlagt almindelig dansk lovgivning. Læs om sikkerhed og dine rettigheder, når du handler på internettet: www.forbrug.dk

  

Ret til at klage

Du har ret til at klage til forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med den vare, du har købt, og du ikke kan blive enig med vores kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten. Klager kan rettes til Forbrugerklagenævnet, Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk/. Hvis du er bosat i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

 

Du kan indgive en online klage til forbrugerklagenævnet her.

  

Når du indsender en klage, skal du angive vores e-mail-adresse Berna@stofblebutikken.dk